Zoek product:

Fysieke voorbereiding

Een langere bergtrektocht zoals de Fjällräven Classic vereist een fysieke en mentale voorbereiding. Ongeacht het aantal dagen dat u wilt gaan wandelen, wordt u hoe dan ook blootgesteld aan een belasting die u in uw dagelijks leven bijna nooit ervaart. Uw beenspieren, voeten en wilskracht worden op de proef gesteld en een goede voorbereiding zorgt ervoor dat u meer kunt genieten van de wild stromende rivieren en dramatische bergtoppen.

1. Begin ruim van tevoren

Uw algehele conditie is belangrijk bij lange wandeltochten waarbij u zelf uw tent draagt. Uw hart en longen zullen hard moeten werken, wat betekent dat u in relatief goede conditie moet zijn om van de natuur te kunnen genieten. Als u niet het hele jaar door lichamelijk actief bent, moet u minstens 6 maanden voor vertrek beginnen met trainen. Wandelen, fietsen, hardlopen en zwemmen zijn goede activiteiten om aan uw conditie te werken.

2. Trekking in bergachtig terrein

Uw beenspieren, knieën, voeten en gewrichten worden extreem belast. Om uw lichaam aan deze belasting te laten wennen, moet u dezelfde omstandigheden creëren als tijdens uw tocht. Ga in rotsachtig terrein en door de heuvels of bergen wandelen. Maak minstens één keer per week een lange wandeling.

3. Wennen aan een rugzak

Het dragen van een zware rugzak zal in het begin niet echt comfortabel aanvoelen. Uw schouders en heupen krijgen het zwaar te verduren en het lopen gaat moeizamer. Maar als u begint met een lichtere rugzak en het gewicht geleidelijk verhoogt, went u lichaam aan de last. Voeg steeds iets meer bepakking toe totdat u het gewicht bereikt wat u tijdens de tocht zult dragen. Overbelast uw lichaam niet - dit kan leiden tot ernstige blessures.

4. Wandelschoenen inlopen

Zorg dat uw wandelschoenen zijn ingelopen voordat u vertrekt. Er is niets ergers dan te moeten stoppen door blaren. Om er zeker van te zijn dat uw wandelschoenen goed passen, raden we u aan er vóór vertrek minstens 200 km mee te lopen.

5. Niet overtrainen

Wandelen in de Zweedse bergen is pittig en de Fjällräven Classic is een zware beproeving, maar het is geen beklimming van de Mount Everest - overtrain uzelf daarom niet. Vóór de tocht eet u gezond, zorgt u voor voldoende slaap en traint u niet zo hard dat uw spieren en gewrichten pijn gaan doen. Het is de bedoeling om met een goed uitgerust, sterk lichaam aan de tocht te beginnen.

Om je pakket voor de kerst te ontvangen, bestel binnen: 2015-12-21T12:00 Verlengde Kerstmis Retour Periode tot 15 januari 2016 voor bestellingen geplaatst tussen 20 november – 31 december 2015